
Zlatá Vážka ocenila ty nejlepší z oboru sociálního podnikání. Nadace O2 byla opět u toho
V Černínském paláci proběhlo slavnostní vyhlášení 3. ročníku národních cen sociálního podnikání Zlatá Vážka. Ocenění si převzali firmy, instituce i jednotlivci v celkem pěti kategoriích, přičemž celková hodnota udělených cen dosáhla 675 tisíc korun. Nadace O2 je již po třetí partnerem tohoto ročníku.
Třetí ročník Zlatá vážka: Czech Social Business Awards společně vyhlásily Deklarace odpovědného podnikání z. s., ČSOB a Nadační fond Kolibřík. Hledá tím příběhy sociálních podniků a jejich pracovníků, kteří byli odměněni za svou mimořádnou práci a pozitivní přínos pro společnost.
Cílem ocenění je zviditelnit firmy, osobnosti i instituce, které dávají příležitost lidem se znevýhodněním a přinášejí pozitivní změnu do českého pracovního prostředí. „Třetí ročník nám opět představil inspirativní projekty zaměstnavatelů kolegů a kolegyň s hendikepem i silné příběhy samotných zaměstnanců. Jejich zkušenosti dokazují, že podnikání může být nejen úspěšné, ale také odpovědné. Děkujeme všem, kteří se přihlásili, a gratulujeme vítězům – jejich cesta motivuje a dává smysl,“ uvedl Zdeněk Kosour, ředitel národních cen Zlatá Vážka.
Soutěž se koná pod záštitou Poslanecké sněmovny PČR, vládní zmocněnkyně pro lidská práva a Ministerstva zahraničních věcí ČR.
V pátek 6. června byla Nadace O2 společně se zástupci Sněmovny, ministerstev, sociálních podniků a jejich zaměstnanců u vyhlášení výherců v jednotlivých kategorií. Slavnostní galavečer proběhl v Černínském paláci. Kompletní výsledky jsou zveřejněny na webu zlatavazka.cz.
“Zlatá Vážka ukazuje inspirativní příklady lidí i sociálních podniků, kteří přispívají k vytváření otevřenějšího pracovního prostředí pro osoby se zdravotním nebo sociálním znevýhodněním. Třeba ocenění jako Asistent/ka představuje dlouhodobou, často neviditelnou práci, která si zaslouží uznání a může být i motivací do dalších let. Stejně tak kategorie Design roku, která připomíná, že i obal může být silným nástrojem prodeje a zároveň komunikace hodnot podniku,” říká Dominika Herdová, ředitelka Nadace O2.