01. 09. 2016

Nová kampaň Nadace O2 chce změnit gaučáky na „heroes“

Nadace O2 spouští od 1. září novou komunikační kampaň k programu SmartUp. Cílem kampaně je přimět mladé lidi do 26 let, aby se zvedli z gauče a začali něco užitečného dělat. Inspirovat se mohou čtyřmi hrdiny, úspěšnými realizátory SmartUp projektů. Kromě vzdělání a praktických zkušeností, které program nabízí, mohou mladí lidé na své aktivity získat až 190 tisíc korun.
Nová kampaň Nadace O2 chce změnit  gaučáky na „heroes“
„Komunikační kampaň budou v první části provázet postavy heroes, od příštího týdne se připojí i postavy gaučáků. Heroes jsou hrdinové, kteří nelenili, přihlásili se do programu SmartUp a něco dokázali. Jsou vzorem pro ostatní. Gaučáci jsou naopak prototypem pasivních lidí, kterým nadace vzkazuje, že se peníze neválí na gauči,“ vysvětluje kreativní koncept kampaně Anna Kačabová, ředitelka Nadace O2. Nová komunikační kampaň Nadace O2 se objeví v tisku a na onlinu. Ke kampani také vznikla nová microsite: www.zvedni.se

SmartUp je program Nadace O2, který pomáhá realizovat nápady mladých lidí od 15 do 26 let s cílem zlepšit něco ze svého okolí. „Všichni, kdo nosí v hlavě zajímavý projekt nebo už se pokusili něco rozjet, ale chyběly jim zkušenosti, peníze, nebo třeba i parťáci, jsou vítáni,“ uvádí Anna Kačabová a dodává: „Prostřednictvím programu zájemci získají jak potřebná školení, kontakty na lidi s podobným cílem a praktické zkušenosti z realizace projektů, tak to pro ně může být vhodný začátek budoucí kariéry.“


Jakub vrátil městu majáles

Už když byl Jakub na střední škole, ve městě mu něco chybělo. „Trutnov byl, jak se tak říká, trochu zatáhlej. Chtěli jsme to tu nakopnout, a tak jsme se s kamarádem rozhodli uspořádat studentský majáles,“ vypráví Kuba. Na projekt získal finanční podporu od Nadace O2 a studentský svátek, který byl za socialismu ve městě zakázán, úspěšně obnovil. Dnes už festival pořádají Kubovi mladší následovníci a on se začal věnovat dalšímu projektu – terénním cyklostezkám.

Soňa pomohla desítkám studentům najít uplatnění

Podnikavá Soňa se během pár let vyšvihla až do správní rady Nadace O2. Někdejší studentka agrobyznysu se inspirovala na stáži v zahraničí a napsala jednoduchý projekt, který pomáhal studentům najít po škole uplatnění. „Ve světě je běžné, že velké firmy podporují vysoké školy a mezi jejich studenty si vybírají talenty. Přirozený, ale v Česku ne úplně funkční systém. Proto jsem s podporou Nadace O2 založila veletrh a portál www.uplatni.se, na kterém se firmy potkávají se studenty. Když si padnou do oka, začnou spolupracovat,“ vysvětluje princip svého úspěšného projektu Soňa.

Karel podporuje handicapované děti skrze hudbu

Karel do programu Nadace O2 přišel s nápadem, jak podpořit již existující benefiční koncert pro handicapované děti. „Když vidím, že bych někomu mohl pomoci, rád to udělám. Zároveň mě strašně baví hudba, a proto jsem se zapojil do festivalu Hudba pomáhá,“ popisuje Karel. „Dneska máme za sebou 16 koncertů a stovky tisíc korun vybraných pro děti s různými handicapy,“ uvádí Karel, který dnes moderuje různé události a působí v několika neziskovkách.

Pavla se snaží, aby v noci byla zase tma

Když v Evropě zajde slunce, neznamená to, že padne tma. Starý kontinent stále více zaplavuje tzv. světelný smog a z toho jsou zmatení jak živočichové a rostliny, tak lidé. „Už delší dobu jsme s kamarády pracovali na projektech, které se zabývaly světelným znečištěním. Je to obrovské téma, které se moc neřeší, a já chtěla rozpoutat diskusi hlavně mezi mladými lidmi a dětmi. Tak jsem vyplnila přihlášku, a ono to klaplo,“ vypráví Pavla. Nyní jsou to už čtyři roky, kdy dostala první